جسارت در فرهنگ لغت به معنای دلیری ، بی باکی و حتی گستاخی هم آمده است و البته گاهی گستاخی هم می تواند در جهت مثبت مثمر ثمر باشد .

یکی از مشخصات بارز انسانهای موفق جسور بودن آنها است ، انسانها برای تک تک تصمیمات زندگی شان نیاز به مشخصه ای به نام جسارت دارند .

جسارت در فروش یکی از ملزومات خیلی مهم برای یک فروشنده است ، به طوری که مراحل فروش را تک به تک با اعتماد  به نفس بالا به مقصد(اتمام فروش) برساند .

۶ عاملی که می تواند جسارت شما را در فروش دوچندان بکند .

۱- پذیرش

در وهله اول باید بپذیرم که یک فروشنده هستم و در جهت رفع نیاز انسانها تلاش می کنم ، و در قبالش پول دریافت می کنم . (پارادایم شیفت )

۲- درک کنید تا درک شوید

جسارت داشتن دلیل بر بی توجه بودن به دیدگاه دیگران نیست بلکه برای پذیرش بیشتر از سمت دیگران اول باید درک کنید تا سپس درک شوید ، اینجاست که هنر خوب گوش دادن می تواند معجزه کند .

۳- خونسرد بودن

مدیریت بحران داشته باشید و در ابراز عقاید و هیجانات ، خودکنترلی را تمرین کنید. تنفس شکمی را از یاد نبرید و گاهی سکوت کردن هم نقش حیاتی را در پیروز شدن شما ایفا می کند .

۴- صداقت

صداقت در فروش به مفهوم بیان همه مسایل نیست .

صداقت > حماقت

صداقت = عدالت

صداقت < خیانت

صداقت در حد تعادل ، بهترین روش برای جلب اعتماد در فروش می باشد و قانون برد – برد در این تعریف گنجانده شده است .

۵- قدرت کلمه «من»

برای ابراز نظرات  و خواسته خود از کلمه «من» استفاده کنید . گفتن جملاتی مثل : « من فکر می کنم » یا « من احساس می کنم » اعتماد به نفستان را افزایش میدهد .

۶- تعامل بین حرکات بدن و گفتار

هماهنگی بین زبان بدن و گفتار شما نقش مهمی در برقراری ارتباط دارد .

اگر خواسته ای دارید و یا چیزی شما را ناراحت میکند آن را پنهان نکنید درباره اش صحبت و اظهارنظر کنید ، زیرا همین عمل موجب میشود انسان باجسارتی به نظر برسید .

جسارت داشتن نیاز به تمرین و ممارست دارد ، تا تبدیل به یک مهارت شود .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *